god plommonkaka!

igår va det dax att ge sig på att baka plommonkaka till ikväll....dax för tupperwareparty igen..=)
det stod på receptet att man skulle använda sig av en form 20x30..vilket jag gjorde..visst den blev god men den blev inte som den skulle...ska egentligen vara tunnare o annan konsistens...sååå jag får ta och slänga ihop en ny idag i en annan form så får vi se hur den blir...annars får vi ju äta den andra..e juh inget fel på den...

idag kl 13 är det dax för massage...ska blir hur skönt som helst..

åhhh...denna hysterin med vaccinet..jösses säger ja bara..kom upp på P- mötet på jobb i tisdags att vi hade denna veckan på oss o om vi inte kunde så fick vi ringa själv o boka en tid..det blev lite diskussioner om detta vaccin, jag har bestämt mig sedan långt innan så ja jag ska då inte ta den..
.....enligt mitt tycke kan jag inte riktigt förstå..visst e folk rädda att det sprids o att alla till sist ska bli dödssjuka..men när man tänker efter så dom som dött i denna ifluensa redan hade en dödlig sjukdom..dvs nedsatt immunsystem.....
kan väl däremot tycka att ge vaccinet då till dom som har ett nedsatt immunsystem..
... har många anledingar till att ja inte vill ta det . självklart ser ja inte konstigt på andra om dom tar det och jag hoppas att inte andra ser konstigt på mig, ..det är upp till var o en o visst är det skönt att kunna få välja.!!

Som sagt är det tupperwareparty ikväll och jag ser framemot det. johan lämnar hemmet o pyser till Ö-a, han vill inte va hemma..hihi
troligtvis kommer Emelie o har med sig lilla Leon...är väl en så där 3 veckor gammal..här ska det gosas...mysigt..=)


Kommentarer
Postat av: Micke

Dom tvingar inte dig att at det då ?



Förstår Johan :D

2009-10-15 @ 13:43:53
Postat av: Anonym

nej det gör dom inte..det ät frivilligt..

2009-10-15 @ 15:30:18
Postat av: Micke

Gött :D Hörde nämligen om det i sjukvården att göra det eller så finns chansen att man blir sparkad ?

2009-10-15 @ 15:54:08
Postat av: Anonym

nej..d stämmer inte..inte inom handikapp/äldre omsorgen ivarjefall...

så vitt ja förstått är d frivilligt överallt..

2009-10-15 @ 16:14:59
Postat av: Lillemor,Rolf

Ja det är skönt att valet är fritt för dom flesta, hoppas att folk vet vad dom gör och är pålästa. önskar dej en trevlig kväll med dina gäster. Kram /Lillemor o Rolf

2009-10-15 @ 16:52:56
Postat av: christel

ja det hoppas jag med...=) tackar..vi hade riktigt trevligt..=)

2009-10-16 @ 10:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0