ja hinner ju inte med....

.....det går för fort nu.....många har sagt att vänta bara...efter vecka 20 så går d jättefort...DOM HADE RÄTT!!!

jag har varit sjukskriven nu en veckas tid pga av mycke sammandragningar, e ju inte riktigt dax ännu, några veckor till tack..=) sammandragningarna lättade en hel del o vissa dagar hade ja inga alls..skönt.....

påsken kom o påsken gick...har haft en rellativt bra helg..hade lite påskfirande hos mamma o pappa i söndags kväll...gott o trevligt....o på måndagen hade vi många besökare...vilket va trevligt d med förståss.
söndagen och måndagen var två fina dagar...

mamma kom i tis..o hjälpte mig i trädgården. jag satt på en jacka på gräset o klippte lavendelbuskar eller liggandes  i rabatten o rotade...o mamma röjjde runt..när Johan kom hem blev d hundskitsplock för honom o annat fix i trädgården.....mamma kom även igår o hjälpte till med d sista...såå nu har ja inte d hängande över mig.....har bara lite smått kvar..

på kvällen kom annelie o Andreas o pappa så då grillade vi och käkade tobleronefondue...härligt mumsigt gott=)

occh jag har planterat blommor i krukorna på trappan...äntligen är det vår.=) 

ja känner att ja behöver solen..dessa förbaskade hormonsvängningarna gör mig tokig..såå konstigt..ena stunden skrattar man o mår fint...andra stunden ja då bölar man o tycker att allt gått under..suck!!

mamma med alla andra undrar hur ja kommer se ut när ja e hög gravid...d undrar ja oxå över..haahaha..man känner att d blir tyngre o tyngre o d e kanske därför man känner i rygg o höft nu mera,,,,vaggande anka blir d när man går..

var på massage igår vilket var sååå behövligt....har verkligen haft svårt för att sova på nätterna då höften o ryggen gjort sig påmind hela tiden. Johan har fått hjälpa mig med kuddar bakom framför o e mellan..då ja har svårt att vända mig...hahaha...har skrattar några gånger åt d när vi håller på att fixa rätt kuddarna..sen e johan en pärla som masserar mig när ja behöver d.=)
dock inatt har ja bara vaknat nån gång,,,massagen gjorde susen tror ja o sen va ja sååååå j-la trött.!!!

igår va ja hos BM..tidigt kl 8 för glucosbelastning, söt sörja man dricker på fastande mage, vänta 2 timmar sittandes på en stol, sen ett stick i fingret för att se om man har grav.diabetes..ooonej d hade ja inte..men dom kollade även järnvärdet vilket hon inte var nöjd med. ska väl ärligt talat erkänna att ja ej tagit mina tabl som ja skullat..men tycker d känns fel att ta tabetter mot nåt som dom inte kollat upp om ja behöver...såååå nu när ja vet så tar ja dom givetvis..1 tabl om dagen framtills nästa koll...
fick även tider till föräldrargrupp...11/5 är första besöket...får sätta upp lappen på kylskåpet så ja inte tappar bort den tror ja..=)

numera ser man verkligen på magen hur bebben sträcker på sig o har sig, det är fortfarande en liten vilde ja har i magen...highlive nästan hela tiden....o d e jätte mysigt..förutom dom sparkarn som gör lite ont...men är inte så många av den sorten ÄN....hahaha

Nu när vi e i v 29 händer detta:

från sidan BLI MAMMA

Den här veckan är din bebis 26 cm från huvud till stjärt och 39 cm totalt. Den väger nu hela 1300 gram. Bebisen fortsätter att öppna och stänga ögonen inne i livmodern och kan urskilja siluetter av föremål, och även människor, om ljuset är det rätta. Bebisen rör sig mycket och du bör kunna känna många rörelser under dagen.
Forskning har visat att bebisen inte bara kan höra dig, utan också känna igen din röst, vilket bevisar att den redan kan lära sig, minnas och känna igen.


från sidan familjeliv

Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.

från sidan planetdad

Någon gång kring vecka 29 kan du se barnets sparkar utanpå magen. Om din tjej är stressad eller upprörd (eller kanske orolig av att hon har känningar av förvärkar) påverkas bebisen eftersom de hormoner som frigörs passerar moderkakan och överförs till barnet. Kanske dags att ge henne lite massage? Ett varmt bad kan också hjälpa mot förvärkar.
Om barnet: Barnets huvud, som tidigare varit stort, är nu i proportion till den övriga kroppen.

Känner kanske att det blev ett litet rörigt inlägg denna gången...men va tusan...ja känner mig rörig i huvvet sååå då kan d ju inte bli annat iheller..=)....slänger in en bild på v 29 magen lite senare.


Kommentarer
Postat av: Milla Calla

Åhh. redan i v29!!

Jag blir så sugen på att gosa bebis när jag läser din blogg. Min Hannah är ju stor tjej nu, fyller ju 2år i sommar. :)

Vet ni om ni får pojke eller flicka?

Jag tror du får en pojke iaf.

Ta handom dig o ta det lugnt på jobbet. :)

2010-04-09 @ 19:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0