V 21


Jaha nu går vi in i vecka 21 redan..många som säger att tiden går sakta när man längtar o väntar på något men nu kan ja inte hålla med.det här går ju aldeless föör fort juh. hujamejda..=)

med lite eftertanke så e d ytterst lite skönt att d går lite fort ändå..då jag har fått mer ont av foglossning..men men d e sånt som hör till..ska inte klaga.=) ska till Bm på torsdag så ska där ta upp mina små bekymmer så kanske hon har nån bra lösning på allt.=)

detta händer v 21=)

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.

Föresten så köpte vi barnvagen som vi skulle åka o kolla på..vi hade tur att den va kvar..sååå himla fin e den..=)

Tänker mycke på Å & J & T. så skönt o höra att han växer o mår fint.=)

denna veckan blir lite mer ovanlig än alla andra..Mamma o pappa ska till egypten en vecka o pyser i morgon bitti. det blir jag o syrran som passar hus o hund, så johan får prova på att på lite ensamt mer än vanligt här hemma i vårat..då jag o Annelie ska skiftas om att sova o vara hos Seppo. Men det löser sig nog..

jaa så ligger det till numera.=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0