övertid + 6 dagar=)

 bild tagen övetid +6 dagar.

ja vad ska man säga.=)

här har vi gått över tiden...d va d nog ingen som trodde ja skulle göra=) men bebben verkar trivas aldeless förträffligt där inne=) o d gör den med för det har vi konstaterat hos BM iveckan...hjärtljud på 135 o blodtrycket på bra=)
förra veckan va vi inne hos förlossningsläkaren i ängelholm o han ha skitbra=) lyssnade verkligen på mig...och tog mig på fullaste allvar. vi gjorde upp en förlossningsplan vilket blev...om ja går så långt till 5/7 utan nåt händer blir det ultraljud och igångsättning  om ja önskar detta. men kan om jag vill när som helst efter dagen D..som va 27/6 trycka på stopp knappen o ringa in o säga ifrån så löste vi med igångsättning tidigare..
...men denna läkare berättade att när man går över tiden växer bebben inte många gram alls..kan till och med gå ner i vikt lite..detta gjorde att min oro minskade lite...och egna värkar är alltid bättre än konstgjorda så ja bestämde mig för att invänta egen igångsättning...fram tills den 5/7 då såklart sen vågar jag nog inte längre...

idag är vi 6 dagar över tiden och väntar med gott mod. besöket hos BM i Torsdags gick strålande o hon e skitbra..
...hon hade bokat en tid till oss till ultraljud på måndag 5/7, där ska vi göra en mätning på bebbe sen blir det igångsättning..helt wounderbaaaar=) detta har förlossningsläkare Staffan skivit utförligt i min journal...om så vidare det inte sätter igång idag eller i mon såklart=)

BM gjorde även en så kallad svepning, där hon går in o gnuggar på fosterhinnan vid bebbens huvud. när man gör detta utsöndras ett hormon som kan hjälpa putta igång lite värkarbete. kan ju säga att det inte va d skönaste precis..men kände ju att d hjälpte lite då ja har haft större sammandragningar efteråt=)
livmoderhalstappen var utplånad 2 cm, är 4 cm från början o skall utplånas helt o hållet.
va öppen yttre lite mer än 2 cm och på inre..1 cm...så dryga 9 cm kvar. då d är den inre som räknas juhe.....


.....som sagt...vilket minut som helst kan det sättas igång o vi väntar med spänning.

Johan påbörjade sin semester igår o den invigde vi med några dopp i västersjön o slappe i solen..fikakorg o gott sällskap, efteråt på kvällen grillade vi o hade en helt underbar kväll då vädret va d bästa.=) och vi avslutade med jordgubbar.

vi bestämde att vi skulle sova länge idag då vi möjligtvis inte kan göra det på länge sedan...men när vaknar christel....jaah..06:30 såklart o kan inte somna om. täppt i snoken, småhungring, kissig, småvarm..o så slog tanken mig..kanske bäst att gå in o skriva ett sista inägg om allt som hänt mm..ett sista inlägg som gravid..=)

senare kommer jag inte att skriva i bloggen då jag inte tänker lägga tiden på detta. kommer att använda bloggen till att gå tillbaka o läsa om graviditeten, om hur det va..tankar o känslor. kanske göra ett lite kopendie o spara..kan ju va kul o läsa framöver.=) både för mig och Johan och kanske för barnet i framtiden=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0