v.35 är här=)

 bilden tagen full vecka 34.

ja nu har vi kommit ända in i halva v 35 o vi känner oss redo till att bli föräldrar..undras bara när den lill* känner sig redo.!!????
hoppas snart..det är tungt o varmt.

var hos BM i tisdags.

 järnvärdet låg på 120 så ja kunde sluta med järntabletterna o fortsätta med blutsaft...d blev både jag o min mage glad över.=)

blodtrycket låg på 105/60 såå d va fint d med.
måttet på magen som BM mäter låg på 33 cm..ökat 2 cm sedan sist ja mätte hos henne. utifrån detta mått kan BM räkna ut på ungefär vad bebben väger...så nuvarande vikt trodde hon sig vara 2350.
måttet ja mäter runt om låg här om dagen på 118 cm.
hjärtljuden låg på runt 148 slag o allt kändes och lät bra.

BM kände efter och konstaterade att den nu fixerat sig men ligger i ett ruckbart läge, vilket egentligen innebär att den inte fixerat sig riktigt helt o hållet..
...vi diskutterade kommande ultraljud som ska göras v 38 och denna veckan togs även ett extra blodprov för att se om ja bildat antikroppar, jag va ju RH- neg och om Barnet är RH- pos kan ja börja bilda antikroppar vilket inte är bra för barnet. om fallet är sådant så blir det tidigare förlossning för att det innebär stor risk för bebben.
när barnet är fött tar man ett prov direkt för att se om den är positiv eller negativ, o sen blir det möjligtvis vars en liten spruta till mig o bebben. men det återstår att se.

jag har nu börjat samla mer vätska...känns mest i fingrar och fötter o ben..förlovningsringen har åkt av o hänger numera i halsbandet.
vägde mig sist hos BM o ligger nu på 72,2 stora KG


jag glömde totalt skriva förra vecka vad som hände... men så får d va nu...här kommer ivarje fall lite info om vad som sker med d lilla knytet i vecka 35=)

Enligt BLI MAMMA

Bebisen väger nu omkring 2.5 kg och är c:a 47 cm lång. Den här veckan har bebisens naglar definitivt nått kanten av fingrarna. Vid förlossningen kan naglarna se ganska långa och spetsiga ut. Bebisen riskerar inte lika mycket att riva sig själv med naglarna eftersom det är så ont om utrymme i livmodern vid det här laget.
Bebisen fortsätter att bygga sina fettdepåer och blir allt knubbigare och rundare. Bebisen börjar utveckla sitt eget immunförsvar.

enligt FAMILJELIV

Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet. Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar. Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.








Kommentarer
Postat av: Tess

Men mitt lilla hjärta så fin du är:D Du växer o frodas ser jag, skönt att snart få se den lilla titta ut. Går ju i hundranitti nu! Vilket mirakel :)

2010-05-23 @ 14:45:09
Postat av: christel

tackar ja tackar...man känner sig lite fetto nu så d e skönt o höra när andra säger att man e fin..=)

ja d växer verkligen o frodas..men vill att den ska komma nu..tungt o känns i kroppen på många vis att man bär på lite extra. ja ja e så avis på Jenny o Jonas som precis fått sin lilla pärla..en rikigt underbart söt liten tös..=) kram

2010-05-23 @ 18:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0